Странице

четвртак, 26. новембар 2015.

Ponešto o ishrani...

Ćao svima! 
Prvo da se požalim da sam već tri dana u krevetu, imam stomačni virus sa svim svojim pratećim pojavama :( , tako da sam danas završila na infuziji...savet lekarke je bio da kući uzimam laku hranu - tipa: jogurt, supice, bareni krompir i pirnač, Plazmu... pa reših da ovaj moj post bude o hrani :)
Što se tiče ishrane, ja spadam u hedoniste, obožavam i slaniše i slatkiše! Međutim, kako odrastam i saznajem neke činjenice, pokušavam da moja ishrana bude zdrava i uravnotežena. Da se odmah razumemo; Nikada se neću odreći čokolade i sladoleda :D, ali ću se truditi da ih vremenom sama pravim i odaberem "manje zlo".
 U mom shvatanju i prepoznavanju zdrave ishrane mi je puno pomogao blog Vitki Gurman i njegova autorka Maja Petrović. Ona piše tako da se razume, logično i sa puno detalja i činjenica, tako da mi je lako da je pratim i usvajam ono što obradi u svojim postovima. Hvala joj na tome! <3




Dan počinjem bananom, jabukom ili nekom drugom sezonskom voćkom (na početku je to bila samo i uvek banana, posto nam je tako savetovala doktorka posle čira na želudcu, ali sada kada se sve stabilizovalo uzmem i neko drugo voće).
Doručak mi je najbitniji i trudim se da bude najobimniji i tada sve jedem. Mama već dugo mesi hleb (imamo mini pekaru) pa je često integralni sa raznim semenjem, mesne prerađevine su najčešće domaće (imamo sreću pa ih možemo nabaviti na selu), domaća jaja, sir, kiselo mleko...Obožavam maslac i često ga jedem za doručak. Viršle, paštete, margarin i salame ne volim, ne jedem i baš ih izbegavamo u širokom luku :)
Moja sledeća misija je da napravim domaći musli! Volim ga za doručak sa mlekom, ali je kupovni pun šećera. A, i Vitki Gurman ima na svom blogu recept za domaći musli sa suvim voćem koje obožavam, pa eto da se upustim u avanturu...


Ručak mi se sastoji uglavnom od nečeg kuvanog - supa, meso i povrće i sveža salata, ili sada zimnica. Hleb najčešće ne jedem za ručak. Nisam baš i neki ljubitelj mesa, ali se nateram (ili me nateraju :P) da ga pojedem. Obožavam špagete sa bolonjeza sosom, jela bih ih svaki dan, ali...



Trudim se da ne večeram kasno, i gledam da to bude neki protein: jogurt, mleko, sir, jaje, neka salata, ponekad meso.

Svakoga dana pojedem nešto slatko i to je ono na čemu ću poraditi u novoj 2016-oj - da smanjim unos slatkiša i da napravim neki ukusan zdrav slatkiš. Prvi na listi mi je domaća čoko-bananica sa bloga Vitki Gurman (opet, ali šta ću kad je najbolji) i obavezno pravim post kada ga budem radila.
Volim još i: čvarke, voćni jogurt, keks "Domaćica", picu, Coca Colu, MC Wrap, rafaelo kugle...samo još da naučim kad je dosta... :D


Ovo je bio post o hrani uopšteno, a o favoritima posebno <3
Do sledećeg posta... :*   



6 коментара:

  1. Draga moja, jako si me obradovala ovim tekstom. Ni ja ne jurim za "savršenim obrokom" u svakom danu, već za znanjem i istinom. Presrećna sam kada vidim da neko ko ima samo 14 godina to zna (i da tvoja mama zna o čemu pišeš). Želim ti puno sreće u daljem učenju i u blogovanju, ulepšala si mi dan :*
    Maja

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Majo, hvala Vam puno na tome što ste videli i komentarisali moj post, mnogo mi znači. Ja Vas već odavno pratim i trudim se da za početak zapamtim što više. I onda primenim sve u delo :D
      Javiću kako su mi ispale bananice i musli. Veliki pozdrav :*

      Избриши
  2. Gde bi nam bio kraj kada bi vise dece tvog uzrasta pisalo , razmisljalo i bavilo se ovom temom !?
    Pozdrav , sjajan si !

    ОдговориИзбриши
  3. Vauuu, imamo baš mnogo toga zajedničkog, i ja bih jela špagete svaki dan, a volim i rafaelo kuglice i sladoled i picu :) Super ti je ovaj post, baš mi je drago što imamo tooooliko toga zajedničkog :D

    ОдговориИзбриши
  4. I meni je zbog toga mnoooogo drago, i hvala ti :) <3

    ОдговориИзбриши