Странице

Intervju -- sa profesorom srednje škole.

Zdravo pametni svete, vaša štreberka ovde! Ovaj post sam duuugo planirala, prvo sam mislila da ga napravim kao specijal za 5 000 pregleda, pa je ta ideja propala. Onda sam to htela za 25. post ali sam dobila bolju ideju... I stvarno je bila bolja, hvala vam punooo na podršci u prošlom postu... Ali, ja bih sad da se vratim na post, koji ovaj put nije postavljen iz nekog važnog razloga...




Kao što ste videli u mom naslovu, a i na slici, imala sam tu čast da intervjuišem profesora iz srednje škole. U suštini sam ga pitala skoro sva pitanja koja su vezana za prelazak iz osnovne u srednju školu. Pa, uživajte!

Pitanje broj 1. Predpostavljam da bi Vas svako dete prvo upitalo da li je srednja škola teža od osnovne, pa će to biti moje prvo pitanje.
Odgovor broj 1. Plan i program za svaki razred u osnovnoj i srednjoj školi  predviđa i očekuje određeni napor učenika . Nije sastavljen da bude skroz lak, već da pokrene umne i fizičke potencijale učenika u cilju njegovog razvoja. Da objasnim: učenik u 3. razredu srednje škole oseća veliki napor i obaveze, takav isti osećaj ima učenik 3. razreda osnovne škole. Ali, ako bi smo gledali sa strane postoji ogromna razlika u težini i ciljevima koje treba dostići.


Pitanje broj 2. Da li se nekada dešavalo u Vašoj školi da osobe koje su bile skroz odlične u srednjoj školi prođu jedva vrlo dobri ?
Odgovor broj 2. Da, veoma često. Razlozi mogu biti različiti :
- Promena mesta u kojem se škola nalazi. Đaci iz okolnih mesta menjaju sredinu što otežava njihovo prilagođavenje.
-Takođe, menjaju se i drugovi iz razreda i škole. Nalaze se u okruženju velikog broja nepoznatih ljudi.
-Pubertet, koji u tom periodu ima veliki uticaj, naročito u želji za osamostaljenjem od roditelja.
-Često u osnovnoj školi postoji blaži kriterijum pri čemu taj odličan uspeh nije zaslužen.
-Javljaju se nova interesovanja, i ako učenik upiše pogrešnu školu imaće slabiji uspeh.

Pitanje broj 3. Da li uklapanje deteta u neku školu zavisi samo od društva ili i od nastavnika?
Odgovor broj 3. Određeni broj učenika uspeva da se brzo prilagodi. Upravo je obaveza nastavnika da pomogne onima koji imaju probleme. Ovom prilikom želim da posavetujem učenike da o svom problemu, ako se povećava, obaveste razrednog starešinu, omiljenog nastavnika, domara (šalim se :D), jer će problem biti lakše rešen.



Pitanje broj 4. Da li mislite da dete u toku svog obrazovanja u srednjoj školi može da se bavi vannastavnim aktivnostima, tipa sporta?
Odgovor broj 4. Da, naravno. Postoje primeri u kojima su neki učenici bili čak i reprezentativci, i bili primerni učenici. Takvim učenicima se izlazi u susret pri ocenjivanju. Sačeka se prolazak takmičenja, upute se na određene lekcija itd...

Pitanje broj 5. Da li srednja škola vodi decu na sajmove?
Odgovor broj 5. Da, posećuju se sajmovi koji su u vezi s delatnosti te škole, a naravno na sajam knjiga idu sve škole.




Pitanje broj 6. Kakva je procedura za takmičenje, koliko dugo traju pripreme?
Odgovor broj 6. Kalendar održavanja je sličan kao i u osnovnoj školi. Pripreme su duže i zahtevnije.

Hvala još jednom profesoru koga sam intervjuisala što je izdvoio svoje vreme za mene :) Nadam se, da sam nekom od vas olakšala prelazak u srednju školu.
Ovim putem želim da mojoj dobroj drugarici čestitam rođendan (iako je već prošao :)) Jovana srećan rođendan!!!
Vidimo se do sledećeg posta!






3 коментара:

  1. Veoma originalno, nego, da li si stvarno intervjuisala profesora?? - oprosti što sumnjam ali takva sam po prirodi :D. Sve u svemu, uživala sam čitajući, do sledećeg posta. :) <3

    ОдговориИзбриши
  2. Hvala ti puno...naravno da sam intervjuisala profesora u srednjoj skoli, nije mi bio problem da dodjem do njega, i pitala sam sta me je prvo interesovalo... napravicu jos intervjua kako mi dolaze pitanja :)

    ОдговориИзбриши