Странице

понедељак, 04. јануар 2016.

O novoj temi...

Zdravo društvo! Iiiiii,  odlučila sam da malo poboljšam moj blog. To ću uraditi tako što ću se vratiti svojoj nesuđenoj ljubavi (fizici i matematici) i podeliti je sam vama :). Naravno, ja ću nastaviti da pišem life-style ali ću dodati i  fiziku i matematiku. Fizika i matematika će imati neki svoju seriju postova, npr. jedna serija će se zvati "slobodan pad", druga "hitac naviše"... Gore ću da postavim dve ikonioce na jednoj će da piše "početna" a na drugoj "fizika za 7 razred". Na početnoj ću pisati postove koje sam pisala i do sada, na na fizici za 7 razred ću pisati zadatke i neke stvari koje su vezane za fiziku. Nije bitno što na fizici piše "za 7 razred" ja ću raditi i zadatke i baviću se temama o kojima me budete pitali. Dole ću vam napisati šta vam je sve neopodno za učenje fizike. Ali prvo ću pisati o problemu!

Problem.
Posmatrajuću drugare iz mog razreda svatila sam u čemu je problem, i šta im zadaje dosta poblema oko fizike. Problem je pogrešan pristup! Kao prvo, deca misle da ne mogu i ne znaju ali, oni u stvari ne žele ni da pokušaju, a i nemaju poverenja u sebe. Drugi problem je što oni u suštini "bubaju" ili-ti uče napamet. Mislim, fizika ima deo učenja napamet, ali je sve u suštini rad na zadacima i primenjivanje eksperimenata. Deca ne uče formule, fizičke veličine, merne jedinice, tabelu pretvaranja... Sada ću vam ispod, pod rednim brojevima,  napisati šta vam je sve potrebno. 

1. Papir
I to mnooooogo papira. Možete uzeti svesku, ali meni je preaktičnije na papiru, jer kad napravim grešku, dok radim na novom papiru proučavam drugi papir i vidim gde sam napravila grešku. Onda zadatke sa sve tekstom uzmem, sve zaheftam i stavim u moju fascikilu. Pre sam radila sa sveskom, ali mi nije bila baš od pomoći, ovako lepo kad sve stavim u fasciklu i teba da se prisetim neke starije lekcije samo uzmem zaheftane papire i lepo ih prelistam.


2. Papir sa definicijama.
To je kada sve definicije i važne stvari stavite na papir i on vam odmah bude pri ruci. Kada nikako ne mogu da shvatim zadatak proučim svoj papir sa definicijama i bude mi lakše. A i na svojim kontrolnima imam par zadataka koji obuvataju definicije.


3. Papir sa fizičkim veličinama.
On vam je potreban da biste znali koja fizička veličina ide sa kojom mernom jedinicom. Na primer V ide sa m/s (brzina ide sa metrom u sekundi).


4. Papir sa pretvaranjima.
Pa ovo vam je da znate koliko cenitimetara ima u metru, koliko centimetara kubnih ima kilometru kubnom itd....

5. Kalkulator
Ovo je poslednja i nakvažnija stvar, nju verovatno smete da koristite na času, mislim ako sam ja smela na takmičenju moći ćete i  vi načasu. Pogotovo ako imate jedinice koje imaju decimalne zapise...

I to je to od novog posta. 
Sada da vam čestitam Novu godinu i na blogu kao što sam na Fb stranici, želim vam sve najlepše od srca....


8 коментара:

  1. Verujem da će rubrika pomoći mnogima ☺,sem što mislim da je naša nastavnica fizike jedina u školi koja ne dozvoljava da koristimo kalkulatore.

    ОдговориИзбриши
  2. Meni je iskreno čudno, jer kad sam išla na takmičenje smela sam da koristim kalkulator, a i na času nam naš nastavnik dozvoljava da ga koristimo Probajte da popričate sa vašim pedagogom o tome, možda zajedničkim snagama uspete to da popravite ☺. Ali ako baš ne da, ne znam šta da ti kažem, probaj da se suočiš sa problemom...
    Pozdrav.

    ОдговориИзбриши
  3. Odlična ideja! Verujem da je mnogima problem pogrešan pristup, nadam se da ćeš imati dobar odziv.☺ Srećni praznici!♥

    ОдговориИзбриши
  4. Vau, vas nastavnik vam dozvoljava da imate kalkulatore, moja nastavnica je rekla da ni pod kojim slucajem ne mozemo da ih koristimo :) Mada, meni ni ne treba, ja uglavnom izracunam vece brojeve tacno :) Fiziku i hemiju volim, dok matematiku mrzim iz sveg srca (iako mi i ona dobro ide). Bas originalna i lepa ideja za blog, nadam se da ce zaziveti :)

    ОдговориИзбриши
  5. Odlican post <3
    Posetite moj blog <3
    sasicmaja.blogspot.rs

    ОдговориИзбриши