Странице

Kako organizovati vreme: učenje, takmičenja i lični "prostor"...

Zdravo pametni svete, vaša štreberka ovde!
Znam da vi, kao i ja, u ovom trenutku imate mnooogo obaveza oko škole. Bliži se tromesečje, a sa tromesečejem dolaze i kontrolni kao i ispitivanja. Neki od nas idu i na takmičenja a samim tim pritisak kojem smo izloženi postaje sve veći i veći. Onda, jednostavno, nemamo puno vremena za sebe i svoju porodicu. Ja sam ovde, sa ovim postom, da vam pomognem u organizaciji i snalaženju sa silnim obavezama koje su pred nama...

1. Bez prevelikih opterećenja!
Znači, nikako ne učite sve za jedan dan! Sve će da vam se pomeša, pogotovo ako učite dva jezika ili matematiku i fiziku. Ti predmeti nikad ne idu zajedno, može da vam se desi da pomešate reči iz engleskog ili iz nemačkog pa da nastane problem. Ali, ako učite jedan dan jedno, a drugi drugo neće biti problema. Takođe, probajte da ne idete više od 2 takmičenja. Ja idem na 3 pa iz iskustva, imaćete mnogo stresa i nećete uspeti da se fokusirate na sva 3 predmeta. Pogotovo ako su 2 takmičenja (iz predmeta koje volite) istog dana, onda ne znate na koje da idete pa se molite da budu u različitim časovima.

2. Internet
Živimo u 21. veku sve nam je dostupno, pa zašto to ne bismo iskoristili. Ako ima neka nepoznata reč u lektiri koju čitate upišite je Wikipedi-i, biće vam mnogo lakše da shvatite celu pouku koja vam lektira nosi. Takođe, internet je pun zadataka iz: hemije, fizike, matematike...tako da imate više zadataka za vežbanje. A ako pak idete na neka takmičenja imate skoro sve godine iz svih predmeta, tako da na tome možete da učite. Pitanja se ne menjaju mnogo. Pa, neka vam to bude osnova.


3. Dobar san.
Ok, ovo je jedna od skoro pa najbitnijih stvari. Dobar odmor je potreban mozgu da bi sutradan mogao lepo da funkcioniše. Predložila bih vam promenu koju sam ja uvela u svoj život a ta promena je da svaki dan (osim kad idem ujutru u školu) ustajem u pola 8. Osećam se kao da je svet moj i da mogu sve da uradim. Dan mi traje duže i puno je uspešniji od onog kada ustajem u 12 sati. A naravno, da biste uspeli da funkcionišete u pola 8 morate leći najkasnije u pola 12. Nema ostajanja do kasno,  bar dok se ne završi škola :). 

4.Samopouzdanje
Da, i ovo je jedan od veoma važnih faktora. Morate da zamišljate sebe kako postižete cilj koji ste zacrtali, i uspeh je zagarantovan. Ako mislite o tome koko ćete biti očajni i sve ćete zaboraviti to će se i desiti. Mislite pozitivno!


5. Dobro raspoloženje.
Ako sutra imate neko važno takmičenje ili kontrolni nemojte biti tužni i nervozni zbog toga. Baš naprotiv, treba mnogo da se smejete, da provodite vreme sa porodicom, prijateljima jer će vam oni poslati pozitivnu energiju. Pričajte preko telefona ili uzivo i biće vam mnogo lakše, pogotovo ako vam neko poželi sreću. Pričanjem i smejanjem se oslobaćate stresa koji vam tada uopšte nije potreban, i naravno, naučno je dokazano da se svaki kontrolni može uraditi 2 puta bolje ako nema stresa. 

6. Jedite zdravo.
Što više voća i povrća. Naročito oraha. Utiču na bolje pamćenje i brže razvijanje moždanih vijuga. Pred takmičenje ili kontrolni jedite brazilske ili indiske orahe. Oni su čak i najpovoljniji. Naravno, možete i posle oraha pojesti parče crne čokolade i onda će biti još bolje.

Da li vi idete na neka takmičenja?
Ako da na koja?
Da li vam je ova nedelja prenatrpana kontrolnima?

I to je to, želim vam mnogo uspeha u školi i takmičenjima a ja vam se javljam tek posle sledećeg ponedeljka jer imama kontrolne celu nedelju i plus 2 takmičenja u subotu....poželite mi sreću.

                      

6 коментара:

  1. Baš si zatrpana obavezama, želim ti puno sreće na svim takmičenjima! :)
    Ove godine ne idem ni na kakva takmičenja, saznala sam da me to jako opterećuje i jednostavno prestala. :) Što se kontrolnih tiče, pa i ne baš puno, uživam dok još mogu, što sigurna sam neće biti još dugo. :D <33333333333333333333

    eslyisworldview.blogspot.rs

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti Ešli, možda i ja razmislim o ideji da ne idem na takmičenja... divna si kao i uvek... <33333

      Избриши
  2. Super saveti! Dok sam išla u osnovnu uvek sam se prijavljivala na bar 3-4 takmičenja, ali od kada sam u gimnaziji, takmičenja su ostavljena sa strane.☺ Srećno!♥

    ОдговориИзбриши